Al meer dan 100 jaar maken wij ons hard voor proefdieren. En dit blijft zo tot het laatste muisje het laboratorium uit is. Wij zijn ervan overtuigd dat een proefdiervrije wereld binnen handbereik ligt: nu de rest van de wereld nog. Daarom gaan we ons ijzersterke verhaal vertellen met één stem en één gezicht!
Ons doel om dierproeven overbodig te maken, is altijd gelijk gebleven. Maar hoe we dit doen en hoe onze organisatie eruitziet, dat is in de loop der jaren weleens veranderd. Om de wetenschap en anderen te blijven inspireren, is een sterke en positieve reputatie nodig. Daarom hebben we ervoor gekozen ons logo en onze merkstijl te updaten.
“Je hebt nooit een tweede kans, om een eerste indruk te maken. En een slechte kan de laatste zijn.”
Update logo
Ons oude logo was vaak niet goed leesbaar door de vele details en verloor hierdoor kwaliteit. Het nieuwe logo is breder inzetbaar zónder in te leveren op kwaliteit. Nou ja, nieuw.. zoals je ziet is er op het eerste oog weinig veranderd. Maar de oplettende lezer heeft misschien wel door dat het nieuwe logo iets ‘platter’ is.
Leuk weetje
Zie je trouwens de vloeistoffen door de buisjes stromen? Dat klopt! Ons logo is namelijk gebaseerd op een hele slimme proefdiervrije techniek, het kunst-maag-darmmodel TIM. Dit is een van de eerste in vitro-opstellingen (in vitro = in een reageerbuis), dat proefdieren vervangt. Met TIM wordt niet alleen medicijn-, maar ook voedselonderzoek gedaan.
In het verleden voerden wij actief lobby om deze techniek te promoten. En met succes! Laboratorium Triskelion (voorheen TNO) kondigde in 2019 aan dat zij dierproeven niet langer nodig hebben. Ons logo staat dan ook symbool voor de mogelijkheden van proefdiervrije alternatieven.