Heb jij een voorliefde voor heldere content, structuur en een goede contentplanning? Kun jij net zo makkelijk schrijven voor het grote publiek als voor wetenschappers, studenten en andere professionals? En ben jij degene die rust, ritme en samenhang brengt in de contentkalender van Stichting Proefdiervrij? Dan wordt dit waarschijnlijk jouw baan; zeker als jij óók gelooft dat onderzoek zonder dieren de toekomst is en daar met je werk aan wilt bijdragen.
Wij zijn per direct op zoek naar een
Medewerker communicatie betrokkenheid (32-40 uur per week)
Dit zijn wij
Stichting Proefdiervrij zet zich in voor een wereld zonder proefdieren. Samen met wetenschappers, kennisinstellingen, de overheid en andere partners werken we aan proefdiervrije innovatie. Dankzij de steun van ruim 40.000 donateurs kunnen we onze missie blijven uitdragen.
Ons team communicatie & fondsenwerving is volop in beweging en ontwikkeling, en daarom zoeken we iemand die onze contentaanpak gaat neerzetten en bewaken; en dan met name de laag die aan herkenning, vertrouwen en inhoudsbekendheid bouwt.
Dit ga je doen
Als communicatiemedewerker betrokkenheid versterk en verdiep je de relatie met iedereen die Proefdiervrij al kent: volgers op social media en van onze nieuwsbrief, potentiële donateurs, geïnteresseerden, studenten, onderzoekers en andere betrokken volgers. Je maakt inhoudelijke, herkenbare en terugkerende content die mensen bij ons houdt, verder de funnel in helpt en laat zien wat we doen; vooral via onze eigen kanalen: website, nieuwsbrief, social media en e-mail.
Binnen het contentteam ben jij degene die de contentkalender beheert, bewaakt en coördineert. Je zorgt voor overzicht, ritme, afstemming en consistentie.
Je werkt vooral aan communicatie die merkherkenning opbouwt, vertrouwen geeft en laat zien wat wij doen en wat ons werk oplevert. Denk aan updates over projecten en wetenschappelijke innovaties die proefdieren vervangen, het beantwoorden van veelgestelde vragen, inspelen op signalen die spelen onder onze doelgroepen en het uitlichten van onze werkwijze en resultaten.
Een greep uit je taken:
- Je maakt content voor verschillende doelgroepen: toegankelijk en begrijpelijk voor het brede publiek, inhoudelijker en specifieker voor studenten en onderzoekers.
- Je schrijft nieuws- en projectupdates, artikelen over proefdiervrije innovaties, nieuwsbrieven en social posts voor onze bestaande community.
- Je maakt en onderhoudt terugkerende formats en rubrieken die (merk)herkenning, ritme en vertrouwen opbouwen, o.a. voor de wetenschapsdoelgroep.
- Je maakt, beheert en bewaakt de contentkalender: jij zorgt voor structuur en afstemming binnen het hele contentteam.
- Je stemt inhoud en planning ook af met de communicatiemedewerker bereik, de fondsenwervings-creator en de digitale marketeer, zodat alles logisch op elkaar aansluit.
- Je vertaalt lastige of technische informatie uit de wetenschap naar begrijpelijke content.
- Je beantwoordt veelgestelde vragen en maakt content die drempels wegneemt.
- Je beheert samen met collega’s de beeldbank en bewaakt onze tone-of-voice en stijl in alle uitingen.
- Je analyseert de prestaties van je content, onderbouwt hoe deze bijdragen aan onze doelen en doet voorstellen om je strategie aan te scherpen en content verder te verbeteren.
Dit breng jij
We zoeken een ervaren, gestructureerde communicatiemedewerker die overzicht houdt, makkelijk schakelt en sterk is in begrijpelijk schrijven.
- Minimaal 3 – 5 jaar ervaring in communicatie, contentmarketing of redactioneel werk
- Je hebt een sterk gevoel voor doelgroepgericht schrijven; van informatief tot inspirerend
- En ervaring met het opzetten, bijhouden en bewaken van een contentkalender
- Je hebt oog voor samenhang tussen contentvormen, thema’s en kanalen
- Ook heb je ervaring met CMS, contentplanning-tools en e-mailmarketingsoftware (pré)
- En ervaring met verschillende contenttools, waaronder; Canva, Adobe Photoshop, Premiere Pro en andere vergelijkbare programma’s
- Je schrijft en communiceert uitstekend in het Nederlands; kennis van Engels is een must!
- Jij hebt affiniteit met wetenschap, innovatie, duurzaamheid en maatschappelijke thema’s
- Je hebt een gestructureerde, nauwkeurige en nuchtere manier van werken
- En natuurlijk de passie om lastige informatie begrijpelijk te maken voor verschillende doelgroepen.
En je bent iemand die:
- overzicht brengt in planning en content en de consistentie bewaakt
- makkelijk schakelt tussen publiek en wetenschap
- denkt vanuit het doel: waarom maken we dit en voor wie? (En moet dit nu?)
- prettig samenwerkt en makkelijk afstemt
- menselijk, open en echt communiceert
En: je vindt het gezellig als er soms een paar honden op kantoor rondlopen!
Dit bieden we jou
Net zo belangrijk. We hebben een klein, toegewijd team. We hechten veel waarde aan een fijne, collegiale sfeer en zetten samen onze schouders onder onze missie. Bij ons krijg je ruimte om je rol eigen te maken en verder te ontwikkelen.
Dit kun je verwachten:
- Een jaarcontract voor 32-40 uur per week, met uitzicht op een vast contract.
- Een salaris tussen €3246,- en €4868,- bruto o.b.v. 40 uur, afhankelijk van je ervaring (inschaling conform CAO Rijksoverheid, schaal 8-9).
- Een pensioenregeling bij Nationale Nederlanden.
- Hybride werken: minimaal twee dagen op kantoor in Den Haag, de overige dagen flexibel in te vullen.
- Een eigen laptop met accessoires en een zit-sta bureau op kantoor.
- 25 vakantiedagen en 13 ATV-dagen o.b.v. een fulltime dienstverband.
- Een opleidingsbudget van €900,- per jaar voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
Solliciteer nu!
Klaar om met ons de wereld zonder proefdieren dichterbij te brengen? Solliciteer uiterlijk 2 december 2025! Stuur je motivatie en je cv naar receptie@proefdiervrij.nl.
Vragen? Bel gerust op werkdagen tussen 09:00 en 16:00 uur naar 070 306 2468 en vraag naar communicatieadviseur Romy Penningnieuwland.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Ontdek meer


